Dietă și alimentaţie sănătoasă - diete, regimuri, reţete, alimente, sfaturi
Vizitarea site-ului implică acceptarea cookies-urilor. Citește mai multe
Alimentaţie: Slăbire Reţete Alimente Sfaturi

NectarineCalorii, avantaje, dezavantaje, principii nutritive, vitamine, minerale

Vizite: 8107
Nectarine

Dulci si delicioase, nectarinele sunt numite ”piersici tinere”.


Asemanate cu alte doua fructe: prune si piersici, nectarinele sunt ceva mai portocalii sau portocalii-rosii si au o suprafata ferma si neteda.
In general, o nectarina matura poate avea marimea unei persici.

O nectarina medie contine 61-62 calorii si este bogata in vitamine, minerale si fibre.

Vitamina A si beta-carotenul
Culoarea stralucitoare de portocaliu-rosu a nectarinelor se datoreaza continutului mare de beta-catorine.
Beta-carotenul este un antioxidat care protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi. In general, beta-carotenul este convertit in vitamina A.


Vitamina A ajuta la contruirea si la mentinerea sanatatii pielii, dintilor, structurilor osoase si a tesuturilor musculare.
O nectarina medie are 471 UI (Unitati Internationale) vitamina A.

Vitamina C
8,4 grame vitamina C se afla intr-o nectarina de marime medie.
Vitamina C este vitamina solubila in apa, necesara organismului in numeroase functii.  
De asemenea, este eficient in repararea cartilajelor, oaselor si a dintilor. Vitamina C este un antioxidant care previne cancerul, afectiuni cardiace si in cazul altor afectiuni precum artrite.

Toate nectarinele si toate fructele si legumele contin vitamina C, insa cantitati mai se gasesc in citrice.

Fibre
Proaspete sau uscate, nectarinele sunt bune surse de fibre, elemente importante pentru a mentine organismul sanatos. Fibrele sunt parti care nu pot fi digerate.
Surse naturale si bogate in fibre sunt in special cerealele integrale, legumele si nucile. Dieta cu un continut mare de fibre reduce numarul de calorii consumati.
O nectarina medie contine 2,4 g fibre.

Potasiu
Un important mineral continut de nectarine este postasiul. Acesta este prezent in 285 mg.
Potasiul este un mineral necesar pentru functiile celulare si electrice din organism. Joaca un rol important in metabolism, regleaza echilibrul pH-ului, sintetizeaza proteinele si ajuta la digestia carbohidratilor.

Calorii
Nectarinele au un continut scazut de calorii comparativ cu alte fructe. O canita (de 138 g) de nectarine proaspete taiate felii asigura doar 61-62 calorii.
Din acesta cauza, nectarinele sunt incluse in lista caloriilor cu efect de ardere a alimentelor.
Continutul de carbohidrati din nectarine sunt intre 12 si 15 g.

Caloriile din nectarine pot diferentia de la una la alta. Cu toate acestea, este un fruct cu calorii mici si excelent pentru persoanele grijulii in privinta dietei.

Nectarinele contin foarte putini acizi grasi, fara colesterol si sodiu.
Aceste fructe sunt sigure pentru pacientii cu boli cardiace si celor cu un nivel ridicat de colesterol.

Necatrinele contin valorilor mari de antioxidanti, benefici in lupta contra radicalilor liberi. De asemenea, reduc procesul de imbatranire si mentin pielea sanatoasa.

Expertii in dieta si nutritie recomanda nectarinele persoanelor care doresc sa slabeasca, deoarece au concentratii scazute de calorii.

Nectarile contin zahar si din acest motiv nu trebuie consumate in cantitati mari.
Persoanele care au avut si au un nivel mare de zahar in sange trebuie sa ceara sfatul medicului inainte de a introduce nectarinele in dieta.



AVANTAJE:
Nectarinele sunt bogate în vitamina C, vitamina A, niacină, potasiu și fibre alimentare. În plus, nectarinele nu conțin grasimi saturate, colesterol și sodiu.

Laxativ foarte ușor.

Nectarinele sunt utile pentru cei cu colesterol mare sau cei care urmează un regim fără sare.

DEZAVANTAJE:
Cea mai mare parte a caloriilor furnizate de nectarine provine din zaharuri.

 
Continut pentru:
100g 1 fruct = 142g
CALORII / 100g cal
Indice Glicemic
 
PRINCIPII NUTRITIVE / 100g
Proteine g
Glucide [carbohidrati total] g
   - Fibre alimentare g
   - Amidon g
   - Zaharuri g
Lipide [grăsimi total] g
   - Grăsimi saturate g
   - Grăsimi polinesaturate g
   - Grăsimi mononesaturate g
   - Grăsimi trans g
   - Colesterol mg
   - Acizi grași Omega-3 mg
   - Acizi grași Omega-6 mg
 
VITAMINE / 100g
Vitamina A - Retinol UI
Vitamina C - Acid Ascorbic mg
Vitamina D - Calciferol UI
Vitamina E - Tocoferol mg
Vitamina K mcg
Vitamina B1 - Tiamina mg
Vitamina B2 - Riboflavina mg
Vitamina B3 - Vit.PP - Niacina mg
Vitamina B5 - Acid Pantotenic mg
Vitamina B6 - Piridoxina mg
Vitamina B8 - Colină mg
Vitamina B9 - Acid folic mcg
Vitamina B12 - Ciancobalamina mcg
Betaină mg
 
MINERALE / 100g
Calciu mg
Fier mg
Magneziu mg
Fosfor mg
Potasiu mg
Sodiu - Natriu mg
Zinc mg
Iod mg
Fluor mcg
Seleniu mcg
Cupru mg
Mangan mg
 
ALTELE:
Cofeina mg
Alcool g

CAUTA UN ALIMENT DUPA DENUMIRE: