Dietele anului 2016

Dietele anului 2016
Dacă vrei să obții o greutate adecvată sau vrei să ai un stil de viață mai sănătos în acest nou an, una dintre schimbările cele mai importante trebuie stabilită la nivelul alimentației

În ajutorul tău, un grup de experți realizat din Dr. Lawrence Cheskin, fondatorul și directorul Hopkins Weight Management Center din Baltimore, Kathie Beales, profesor asociat în Division of Nutrition din cadrul Universității din Utah și alți colaboratori au realizat un clasament al celor mai eficiente diete.

Specialiștii au analizat 38 dintre cele mai populare diete, iar pentru fiecare în parte au utilizat un scor care a inclus 7 criterii printre care se regăsesc:
  • gradul de pierdere în greutate pe termen scurt și pe termen lung;
  • principiile nutriționale promovate;
  • siguranța pentru sănătatea individului și
  • nivelul de complianță.

Aceste scoruri au fost folosite pentru a le sistematiza în nouă categorii, inclusiv cea mai bună dietă dintre toate cele selectate, cea mai bună pentru persoanele care suferă de diabet, cea mai bună dietă pentru pierderea în greutate, cele mai comerciale regimuri și dietele cele mai ușor de urmat.

Dieta DASH a fost aleasă cea mai bună dietă al șaselea an la rând

Dieta Dietary Approaches to Stop Hypertension sau DASH a fost votată pentru al șaselea an la rând cea mai bună dietă dintre cele 38 de diete analizate și este considerată cea mai potrivită dietă pentru promovarea unei alimentații sănătoase.

Citește aici mai multe informații despre dieta DASH.

Inițial, această dietă a fost concepută cu scopul de a ajuta persoanele care sufereau de hipertensiune arterială să își reducă presiunea sanguină; hipertensiunea arterială este considerată un factor de risc major pentru a dezvolta accident vascular cerebral, infarct miocardic și alte complicații cardiace.

Dieta a fost realizată atât de către National Heart, Lung and Blood Institute (NHLBI), cât și de National Institutes of Health (NIH), iar recomandările constau în limitarea consumului de dulciuri concentrate, băuturi carbogazoase îndulcite și a alimentelor bogate în grăsimi saturate, implicit creșterea consumului de fructe și vegetale, cereale integrale, pește, carnea slabă de pui, fructe oleaginoase, lapte și produse lactate degresate sau semi-degresate.
   
Această dietă a excelat la aproape toate celelalte categorii, fiind sigură pentru menținerea și chiar îmbunătățirea stării de sănătate, prezentând un grad crescut de complianță și fiind facilă, respectând regulile unei alimentații sănătoase. În schimb, aceasta s-a regăsit pe locul 12 în privința gradului de pierdere a excesului ponderal.

Pe locurile care urmează dietei DASH se află Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay sau MIND și dieta Therapeutic Lifestyle Changes (TLC).

Dieta Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay a fost concepută doar cu un an în urmă și încorporează modificările alimentare impuse de dieta Mediteraniană și DASH, având ca particularitate consumul crescut de fructe de pădure (afine, mure, zmeură etc.), cunoscute pentru conținutul bogat în antioxidanți cu rol în protecția cardiovasculară. Rezultatele unui studiu realizat în anul anterior susțin probabilitatea ca această dietă să reducă riscul de a dezvolta Alzheimer cu aproximativ 35%. De asemenea, a fost numită dieta cea mai facilă de urmat din acest an.

Dieta Therapeutic Lifestyle Changes sau TLC a fost creată prin intermediul programului National Cholestereol Education Program din cadrul National Institutes of Health (NIH). Aceasta implică limitarea aportului de grăsimi saturate (unt, lapte și produse lactate integrale, carne grasă) și a colesterolului alimentar și creșterea în paralel a consumului de fibre alimentare.

Dieta Weight Watchers este cea mai eficientă dietă pentru scăderea în greutate

Dieta Weight Watchers a fost concepută în urmă cu aproximativ 50 de ani de către Jean Nidetch și este una dintre cele mai populare diete și în prezent.

Citește aici mai multe informații despre dieta Weight Watchers.

În cadrul acestui plan alimentar, pentru fiecare zi și săptămână se alocă un anumit punctaj. Acesta este calculat în funcție de vârstă, sex, talie și greutate, iar fiecărui aliment i se atribuie un anumit număr de puncte în funcție de valorile sale nutriționale. Conform experților, această dietă „promovează o alimentație sănătoasă și echilibrată” și asigură un aport adecvat de nutrienți, militând pentru o scădere în greutate mai lentă, dar cu multe alte beneficii pentru sănătate.

Dieta Ornish poate fi urmată cu încredere de către persoanele cu diabet

Specialiștii consideră dieta Ornish una dintre cele mai adecvate pentru a reduce riscul cardiovascular. Acest regim poate fi urmat cu încredere de către persoanele cu diabet zaharat, luând în considerare comorbiditățile asociate acestei patologii. Planul alimentar este împărțit în 5 grupe de alimente, prima grupă reprezentând cele mai sănătoase opțiuni, iar cea din urmă este constituită din alimentele bogate în grăsimi saturate. Se recomandă modificarea obiceiurilor alimentare astfel încât primele trei categorii să domine, iar alimentele din cea de-a cincea grupă să fie evitate sau cel puțin consumate cu precauție.

Deși aceste diete promovează moderația și echilibrul în alimentație, trebuie luată în considerare și posibilitatea personalizării planului alimentar pentru obținerea rezultatelor dorite.

Data actualizare: 13-01-2016 | creare: 13-01-2016 | Vizite: 2883

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Aplicații care ajută persoanele supraponderale să reziste tentațiilor alimentare
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK