KiwiCalorii, avantaje, dezavantaje, principii nutritive, vitamine, minerale

Autor: ROmedic

Kiwi Maroniu, pufos si greu de observat, kiwi este original din China.

Cunoscut sub numele de ”agrisa chinezeasca” sau Yang Tao (mura sau strugurele gastei), kiwi este bogat in vitamine, minerale si antioxidanti, iar gustul sau este o combinatie dintre ananas, banana si capsuni.

Kiwi este un fruct de forma ovala, de pana la 125 g, moale, zemos si are interiorul de culoarea smaraldului.
Acesta are numeroase beneficii pentru sanatate, de la prevenirea astmului la protejarea mutatiilor genetice ADN.

O cana de 177 g kiwi are urmatoarele valori nutritionale:
*Calorii: 108
- din care calorii provenite din grasimi: 8
*Grasimi totale: 1 g
*Colesterol: 0 g
*Sodiu: 5 mg
*Carbohidrati (total): 26 g
- fibre: 5 g
- zahar: 16 g
*Proteine: 2 g
*Vitamina A: 154 UI
*Vitamina C: 164 mg
*Vitamina E: 2,6 mg
*Vitamina K: 71,3 mcg
*Vitamina B9 (Acid folic): 44,2 mcg
*Vitamina B8: 13,8 mg
*Calciu: 60,2 mg
*Fier: 0,5 mg
*Magneziu: 30,1 mg
*Fosfor: 60,2 mg
*Potasiu: 552 mg
*Zinc: 0,2 mg
*Cupru: 0,2 mg
*Mangan: 0,2 mg
*Seleniu: 0,4 mg
*Apa: 147 g

Dupa cum se poate observa o cana cu kiwi contine 108 calorii, din care peste 80% provin din carbohidrati. Aceeasi cana are 26 g carbohidrati, incluzand si 5,4 g fibre.
Multi adulti au nevoie de aproximativ 28 g fibre pe zi, iar o portie de kiwi (o cana) asigura 20% din aceasta cantitate. De subliniat faptul ca kiwi contine cele mai multe fibre comparativ cu o cana de capsuni care are 3,3 fibre, iar o cana de mere feliate - 2,6 g.

Este o bogata sursa de vitamina C si asigura aproape 103 procente din doza zilnica recomandata.
Vitamina C este o vitamina solubila in apa, cu actiune eficienta impotriva radicalilor liberi, protejand astfel organismul de unele afectiuni, obezitate si astm.
De asemenea, kiwi ofera 10% din doza zilnica recomandata (DZR) de Vitamina B9, un nutrient care ajuta la formarea celulelor rosii in sange. Deficienta de acid folic in timpul sarcinii poate creste riscul aparitiei de spina bifida si de malfolmatii congenitale (defecte de tub neural) la fetus.

Kiwi este un fruct cu valori foarte scazute de grasimi si proteine. Aceeasi cana arata ca kiwi ofera mai putin de 1 g grasimi si 2 g proteine; valori sub 5% din DZR adultilor. Pentru a mari cantitatea de proteine este indicat ca bucatatele de kiwi sa fie amestecate cu un iaurt dietetic. In acest fel, gustarea va creste cu 338 calorii si 14 proteine, ceea ce va asigura 30% DZR pentru femei si 25% DZR pentru barbati.

La fel ca si celelalte fructe, kiwi este bogat in minerale, in special in potasiu. Potasiul este esential in echilibrarea fluidelor din organism, la functionarea normala a celulelor si a tesuturilor musculare si la raspunsurile regulate a stimulilor nervosi.
Asociatia Americana de Cardiologie recomanda alimentele bogate in potasiu pentru a contrabalansa efectele negative ale sodiului in vasele sangvine si inima.
O cana cu kiwi ofera 28% potasiu din necesarul minim estimat, zilnic. Aceeasi cana dispune de 26 procente de cupru (DZR) si mai mult de 8% mangan (DZR).

Studiile realizate au aratat ca kiwi reduce aparitia degenararii maculare, o principala cauza a defectarii vederii, la adulti. Efectele benefice ale fructului kiwi sunt date de flavonoide ca: caroten, luteina si xantina. Acesti antioxidanti previn: cataracta, afectiuni cardiace si cancerul.

Kiwi si beneficiile sale pentru sanatate

* Kiwi are efecte pozitive pentru sistemul respirator. Studiile efectuate in Italia au aratat ca copiii care au consumat kiwi si alte citrice zilnic au avut probleme rare ale sistemului respirator (respiratie suieratoare, raceala si nas curgator). De asemenea, este folosit si in tratarea astmului, la copiii.
* Kiwi este un solvent natural al sangelui. Cercetarile au demonstrat ca consumul a doua-trei fructe de kiwi zilnic (timp de 28 zile), dilueaza considerabil sangele. In acest fel sunt reduse cheagurile si grasimile din sange.
* Datorita continutului mare de fibre, kiwi are efect laxativ, fiind benefic in constipatie.
* Prezenta flavonoidelor in fruct creste valoarea nutritionala a acestui fruct. Flavonoidele protejeaza celulele impotriva efectelor oxidante.
* Una dintre cele mai bune beneficii ale fructului kiwi este de a facilita absorbtia fierului, prevenind anemia.
* Vitamina B9 (acidul folic) joaca un rol important in dezvoltarea fetusului in timpul sarcinii.
* Consumul de kiwi intareste metabolismul si imbunatareste stimulii nervosi.
* Kiwi are un important rol in slabire.

AVANTAJE:
Kiwi este bogat în vitamina C (de doua ori mai mult decat o portocală) și vitamina K, dar conține și fibre alimentare, vitamina E și potasiu. De asemenea, kiwi are un conținut scăzut de grăsimi saturate, colesterol și sodiu.

Fructele sunt bune pentru sistemul imunitar, în caz de afecțiuni cutanate și digestive (datorită enzimei numite actinidă).

DEZAVANTAJE:
Cea mai mare parte a caloriilor furnizate de kiwi provine din zaharuri.

Data actualizare: 03-05-2017 | creare: 08-08-2013 | Vizite: 29829

Compoziția nutritivă pentru Kiwi:

Continut pentru:
100g 1 cană = 177g 1 fruct = 90g
CALORII / 100g cal
Indice Glicemic
 
PRINCIPII NUTRITIVE / 100g
Proteine g
Glucide [carbohidrati total] g
   - Fibre alimentare g
   - Amidon g
   - Zaharuri g
Lipide [grăsimi total] g
   - Grăsimi saturate g
   - Grăsimi polinesaturate g
   - Grăsimi mononesaturate g
   - Grăsimi trans g
   - Colesterol mg
   - Acizi grași Omega-3 mg
   - Acizi grași Omega-6 mg
 
VITAMINE / 100g
Vitamina A - Retinol UI
Vitamina C - Acid Ascorbic mg
Vitamina D - Calciferol UI
Vitamina E - Tocoferol mg
Vitamina K mcg
Vitamina B1 - Tiamina mg
Vitamina B2 - Riboflavina mg
Vitamina B3 - Vit.PP - Niacina mg
Vitamina B5 - Acid Pantotenic mg
Vitamina B6 - Piridoxina mg
Vitamina B8 - Colină mg
Vitamina B9 - Acid folic mcg
Vitamina B12 - Ciancobalamina mcg
Betaină mg
 
MINERALE / 100g
Calciu mg
Fier mg
Magneziu mg
Fosfor mg
Potasiu mg
Sodiu - Natriu mg
Zinc mg
Iod mg
Fluor mcg
Seleniu mcg
Cupru mg
Mangan mg
 
ALTELE:
Cofeina mg
Alcool g

CAUTA UN ALIMENT DUPA DENUMIRE:

Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK