Dieta medicala Scarsdale

Autor: ROmedic

Dieta medicala Scarsdale
Dieta medicala de 14 zile Scarsdale, creata de un cardiolog american la sfarsitul anilor 1970, continua sa atraga numerosi adepti, datorita efectelor sale rapide. Este vorba de o dieta hipocalorica - aportul energetic fiind de aproximativ 1000 kcal.

Dieta Scarsdale este de tip „low carb” - bazata pe limitarea aporturilor de glucide. Meniul zilnic contine 3 tipuri de alimente: legume, fructe si carne (fara grasimi).

La sfarsitul fiecarei diete de 2 saptamani, urmeaza un plan de mentinere a greutatii, care propune o gama mai larga de alimente permise, dar continua sa interzica alimentele bogate in amidon (paste, orez, cartofi, porumb, legume uscate), toate dulciurile cu zahar, toate grasimile, ciocolata, mezelurile si majoritatea lactatelor.

Alimentele permise in dieta de mentinere: trei oua pe saptamana, doua felii de paine pe zi, gem fara zahar, nuci, alcool (un pahar de vin pe zi).

Dieta Scarsdale exista in mai multe variante:

  • exotica – unde alimentele amintesc de traditiile alimentare din diferite tari
  • economica - pentru persoanele care doresc sa limiteze cheltuielile cu hrana
  • vegetariana

Alimente permise, alimente interzise

Alimente permise

  • legumele: telina, morcovi, castraveti, rosii, salata verde, ciuperci, varza, ardei gras, spanac, brocoli, conopida
  • adaosurile vegetale: condimentele, verdeata, otetul, mustarul, zeama de lamaie

Alimente interzise

  • alimentele bogate in amidon: paste, orez, cartofi, porumb, legume uscate
  • grasimile: ulei, unt, smantana
  • majoritatea produselor lactate
  • sucul de fructe
  • alcoolul
  • dulciurile care contin zahar – ciocolata
  • mezelurile

Meniul in dieta Scarsdale

Micul dejun este compus invariabil din:

  • ½  grapefruit sau un fruct de sezon (jumatatea de grapefruit furnizeaza enzimele necesare arderii a 700 kcal pe zi)
  • o felie de paine integrala (fara unt)
  • cafea sau ceai fara zahar, in cantitati nelimitate


Pranzul si cina sunt compuse dintr-un sortiment de carne slaba sau peste, alaturi de legume crude sau preparate, dupa cum urmeaza:

Luni

Pranz

  •  carne slaba la alegere: pui, curcan, vita
  •  o rosie taiata, fiarta sau inabusita
  •  cafea, ceai sau suc dietetic

Cina

  • peste sau fructe de mare
  • salata din legume si verdeata, in cantitatile dorite
  • o felie de paine prajita
  • grapefruit sau un fruct de sezon
  • cafea sau ceai

Marti

Pranz

  • salata din fructe asortate – dupa preferinta
  • cafea sau ceai

Cina

  • gratar (din abundenta)
  • salata de legume -rosii, telina, masline, varza, castraveti si salata verde
  • cafea sau ceai

Miercuri

Pranz
  • salata de ton sau somon (fara ulei), condimentat cu otet sau zeama de lamaie
  • grapefruit, pepene sau un fruct de sezon
  • cafea sau ceai

Cina

  • friptura de miel (sau alta carne) – fara grasime
  • salata de rosii, telina si salata verde
  • cafea sau ceai

Joi

Pranz
  • 2 oua preparate dupa preferinta, dar fara grasime
  • branza de vaci proaspata
  • dovlecei, pastai sau rosii
  • o felie de paine prajita
  • cafea sau ceai

Cina

  • pui la gratar (fara piele si fara grasime)
  • spanac, ardei gras sau pastai
  • cafea sau ceai

Vineri

Pranz
  • felii de branza
  • spanac – din belsug
  • o felie de paina prajita
  • cafea sau ceai

Cina

  • peste sau fructe de mare
  • salata asortata, compusa din legumele preferate
  • o felie de paine prajita
  • cafea sau ceai

Sambata

Pranz
  • salata de fructe -din abundenta
  • cafea sau ceai

Cina

  • friptura de pui
  • salata de legume
  • grapefruit sau fructe de sezon

Duminica

Pranz

  • Friptura de pui
  • salata de legume: rosii, morcovi, varza, brocoli sau conopida
  • grapefruit sau fructe de sezon
  • cafea sau ceai

Cina

  • gratar
  • salata de legume (castraveti, telina, rosii)
  • varza de Bruxelles
  • cafea sau ceai

Regulile dietei Scarsdale

Dieta Scarsdale este ghidata de cateva reguli fixe de care trebuie sa tineti cont:

  • Legumele permise nu sunt limitate cantitativ
  • Carnea, pestele si legumele sunt preparate fara grasimi
  • Toate sursele de proteinele -carne, peste – trebuie sa fie slabe, iar partile grase trebuie indepartate
  • Salatele sunt preparate fara nicio picatura de ulei, dar se poate adauga otet, lamaie, condimente, usturoi, ceapa, sare si mustar
  • Sunt interzise bauturile alcoolice, laptele si sucul de fructe
  • Bauturile permise sunt: apa (plata sau minerala) si sucurile dietetice
  • Zaharul este inlocuit de indulcitori
  • Singura gustare permisa intre mese consta in morcovi si telina cruda, in cantitate nelimitata
  • Oricare masa de pranz din orice zi poate fi inlocuita prin meniul urmator: ½ ceasca de branza de vaci, fructe din belsug, nuci.
  • Avantajele si dezvantajele dietei Scarsdale

    Avantaje

  • nu este nevoie sa pierdeti timpul pentru planificarea meselor – totul este organizat. Nu trebuie decat sa cumparati alimentele necesare pentru respectarea dietei.
  • dieta nu dureaza mult timp si poate fi respectata pana la capat. Mai multe programe de stabilizare sunt recomandate si pot fi urmate in functie de preferintele fiecarei persoane.
  • pe termen scurt, dieta da rezultate, desi nu este atat de eficienta pe cat afirma creatorul ei, care sustine ca se pot slabi 500 grame pe zi.
  • Dezavantaje

    • Selectia alimentelor este realizata astfel incat aportul de proteine, lipide si glucide este invers proportional in raport cu o alimentatie echilibrata. Programul dietei Scarsdale ofera multe proteine, putine glucide si lipide. Dar, un regim prea bogat in proteine poate antrena o uzura precoce a sistemului renal, in timp ce o alimentatie saraca in lipide si/sau glucide nu ajuta mai mult in slabire decat o alimentatie echilibrata si limitata in glucide si proteine. Deci, rigiditatea dietei este inutila si frustranta.
    • Respectarea dietei Scarsdale pe o perioada de 14 zile nu prezinta riscuri pentru sanatate, intrucat aporturile de proteine, saruri minerale si vitamine sunt suficiente. In schimb, prelungirea sau repetarea frecventa a dietei, asa cum este recomandata de inventatorul ei, poate conduce la grave dezechilibre nutritionale din cauza absentei acizilor grasi esentiali, a carentei de calciu (lactatele sunt insuficiente) si a proteinelor la unele mese (marti si sambata), conducand pe termen lung la pierderea de masa slaba. Aceste carente pot avea consecinte grave asupra sanatatii.
    • Toate mesele fiind organizate in detaliu, improvizarea este absolut interzisa. In plus, nu puteti merge la restaurant in aceasta perioada.
    • Putin diversificata si chiar fada, dieta Scarsdale prezinta inconvenientul de a fi saraca in calciu si in acizii grasi esentiali, indispensabili unei bune functionari a organismului.
    
    Data actualizare: 26-11-2013 | creare: 24-02-2011 | Vizite: 20547
    
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK