Cârnați Beneficii și riscuri, calorii, compoziția nutritivă

©

Autor:

Cârnați

Cercetările noi demonstrează că persoanele care consumă carne procesată au un risc crescut de deces prematur.

Compoziție nutrițională

Cârnații conțin un sortiment de vitamine și minerale care fac parte din menținerea unei diete sănătoase. Conform liniilor directoare ale USDA, o jumătate de cârnat ​​conține 13,6 grame de proteine, 25,1 grame de grăsimi totale, 19 mg de calciu, 1,41 mg de fier, 20 mg de magneziu, 308 mg de potasiu, 1,6 mg de zinc, 5,4 mg de zinc Niacină, 788 mg sodiu, precum și alte vitamine și minerale în cantități mai mici. (1)

Fără să conțină zahăr sau carbohidrați, aceștia sunt o alegere bună pentru o persoană cu diabet sau alte restricții de sănătate.

Consumul de cârnați

Grăsimea este frecventă în majoritatea tipurilor de cârnați și este o cauză care contribuie la multe complicații pentru sănătate. Acestea includ boli de inimă, accident vascular cerebral, obezitate și o varietate de alte boli.

 

Dar este necesar să eliminăm grăsimea din dieta noastră?

Conform USDA Dietary Guidelines for Americans pentru 2015-2020, suntem încurajați să includem grăsimile într-un plan alimentar sănătos. Pentru adulții cu o dietă de 2.000 de calorii pe zi, putem consuma până la 35% din caloriile noastre totale din grăsimi. Acesta ar fi echivalentul a 700 de calorii, respectiv 78 de grame de grăsime pe zi. (2)

Alegerea cărnii slabe precum puiul, curcanul sau chiar tofu poate reduce considerabil conținutul de grăsime al cârnaților.

Riscuri

Cârnații nu au fost niciodată cunoscuți ca cel mai sănătos aliment. Sunt considerați periculoși pentru sănătate deoarece conțin substanțe chimice numite nitriți și nitrați, care odată ajunși în organism pot fi transformați în compuși care provoacă cancer.

După cum observă o cercetare din Cancer Research, în acest caz nu este vorba despre carnea de calitate inferioară sau de calitate scăzută, este vorba despre carnea în sine și ceea ce s-a adăugat - știm că prea multă sare a fost legată de un risc crescut în cancerul de stomac, de exemplu. (3)

Deși un conținut ridicat de carne este adesea un indicator al unui cârnat de calitate mai bună (caută cârnați care au cel puțin 70% carne), asta înseamnă, de asemenea, că vor exista alte ingrediente într-o cantitate redusă, care ar fi putut reduce conținutul de grăsime din carne.

Există multe lucruri pe care le poți face pentru a limita riscul de cancer, dar, din păcate, cumpărarea cârnaților cu un procent mai mare de carne, nu este unul dintre ele. În schimb, poți reduce consumul de cârnați pentru a-ți proteja sănătatea.

Ce alte lucruri poți face pentru a consuma cârnați în siguranță?

Alege cârnații proaspeți, pentru început și verifică lista ingredientelor: cu cât sunt mai puține cu atât mai bine. În ceea ce privește sănătatea generală, căută cârnați cu un conținut relativ redus de grăsimi saturate și sare - sau, chiar mai bine, alege cârnați de pasăre.

NHS recomandă gătirea cârnaților pe grătar, mai degrabă decât prăjirea acestora, deoarece acest lucru va reduce proprietăților lor cancerigene. (4)

Concluzie

Prepararea cârnaților este o strategie excelentă pentru controlul elementelor nutritive. Prin folosirea unui raport de carne/ grăsimi de tipul 90:10, poți obține o opțiune mult mai bună decât să cumperi cârnați ieftini și cu un conținut mare de grăsimi saturate.

Așadar, dacă cârnații sunt alimentul la care îți vine greu să renunți, încearcă să diversifici cu opțiuni care nu includ carnea de porc. Și încearcă să eviți grătarul și să găsești modalități mai sănătoase de a prepara cârnații.



DEZAVANTAJE:
Cârnații conțin mult colesterol și grăsimi saturate.

Data actualizare: 06-08-2019 | creare: 14-05-2012 | Vizite: 8056
Bibliografie
1. Current Trends in Consumption of Animal Products. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK218176/
2. USDA Dietary Guidelines for Americans for 2015-2020. Url: https://health.gov/dietaryguidelines/2015/guidelines/
3. Processed meat consumption and risk of cancer: a multisite case–control study in Uruguay. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3493769/
4. How to prepare and cook food safely. Url: https://www.nhs.uk/live-well/eat-well/how-to-prepare-and-cook-food-safely/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Compoziția nutritivă pentru Cârnați:

Continut pentru:
100g 1 felie = 25g
CALORII / 100g cal
Indice Glicemic
 
PRINCIPII NUTRITIVE / 100g
Proteine g
Glucide [carbohidrati total] g
   - Fibre alimentare g
   - Amidon g
   - Zaharuri g
Lipide [grăsimi total] g
   - Grăsimi saturate g
   - Grăsimi polinesaturate g
   - Grăsimi mononesaturate g
   - Grăsimi trans g
   - Colesterol mg
   - Acizi grași Omega-3 mg
   - Acizi grași Omega-6 mg
 
VITAMINE / 100g
Vitamina A - Retinol UI
Vitamina C - Acid Ascorbic mg
Vitamina D - Calciferol UI
Vitamina E - Tocoferol mg
Vitamina K mcg
Vitamina B1 - Tiamina mg
Vitamina B2 - Riboflavina mg
Vitamina B3 - Vit.PP - Niacina mg
Vitamina B5 - Acid Pantotenic mg
Vitamina B6 - Piridoxina mg
Vitamina B8 - Colină mg
Vitamina B9 - Acid folic mcg
Vitamina B12 - Ciancobalamina mcg
Betaină mg
 
MINERALE / 100g
Calciu mg
Fier mg
Magneziu mg
Fosfor mg
Potasiu mg
Sodiu - Natriu mg
Zinc mg
Iod mg
Fluor mcg
Seleniu mcg
Cupru mg
Mangan mg
 
ALTELE:
Cofeina mg
Alcool g

CAUTA UN ALIMENT DUPA DENUMIRE:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.