Făină albă de grâuCalorii, avantaje, dezavantaje, principii nutritive, vitamine, minerale

Autor:

Făină albă de grâu

Am auzit cu toții că făina albă și numeroasele produse care rezultă pe baza acesteia sunt dăunătoare pentru sănătatea noastră. Cu toate acestea, utilizarea făinii albe a devenit tot mai frecventă în viața de zi cu zi. O consumăm sub formă de pâine, pizza, burger, paste, gogoși și lista continuă.

Făina albă devine o parte a dietei noastre și este foarte important să înțelegem de ce ar trebui să fie consumată cu moderație.

Compoziție nutrițională

La fel ca toate cerealele, grâul este compus în principal din carbohidrați. Amidonul este tipul predominant de carbohidrat regăsit în compoziția grâului și reprezintă peste 90% din conținutul total de carbohidrați.

Potrivit datelor USDA, o cană de făină albă este o sursă de seleniu, riboflavină, niacină și tiamină. Este, de asemenea, o sursă bună de cupru, fier, fosfor și zinc. (1)

Proteinele reprezintă 7% până la 22% din greutatea uscată a grâului (2). Glutenul, o familie mare de proteine, reprezintă până la 80% din conținutul total de proteine.

Glutenul este responsabil pentru elasticitatea și aderența unică a aluatului, proprietăți care îl fac util în procesul de panificație. Totodată, glutenul poate avea efecte negative asupra sănătății la persoanele cu intoleranță. (3)

Una dintre principalele diferențe nutriționale între grâul integral și făina albă este conținutul de fibre. Fibrele dietetice au un număr de beneficii pentru sănătate - previn constipația, scad colesterolul din sânge și te pot ajuta să pierzi în greutate, potrivit Colorado State University. (4)

Procesul de rafinare asociat fabricării făinii albe separă miezul bogat în fibre de restul cerealelor, astfel încât făina albă conține, în mod obișnuit, mai puțin fibră decât grâul.

Diferențe între făina integrală și făina albă de grâu:

  • Cerealele integrale au un conținut ridicat de fibre, deoarece acestea conțin atât germenii cât și tărâțele de grâu.
  • Cerealele integrale sunt digerate mai încet, oferind o senzație de sațietate pentru o perioadă mai lungă de timp.
  • Cerealele integrale au mai mulți nutrienți decât făina albă de grâu.
  • Cerealele integrale prezintă un risc redus de diabet.


Riscuri

Consumul regulat de făină albă poate duce la afecțiuni cum ar fi ficatul gras, nivelul ridicat de colesterol rău în fluxul sanguin, ducând la mai multe probleme de sănătate, cum ar fi hipertensiunea arterială, creșterea în greutate, schimbările de dispoziție și progresia spre obezitate.

Aciditate

În timpul procesului de rafinare, toate substanțele nutritive sunt eliminate și făina albă devine acidă. (5)

O dietă bogată în alimente acide, cum ar fi alimentele produse din făină albă, afectează densitatea osoasă. Supraaciditatea este una dintre cauzele principale ale inflamației cronice, care poate provoca artrită și alte boli cronice.

Probleme digestive

Făina albă a fost numită „adezivul intestinului”. Nu are fibre și încetinește digestia care creează un metabolism lent și poate duce adesea la creșterea în greutate, stres, dureri de cap și migrene sau constipație. (6)

Alergia alimentară este o afecțiune comună, declanșată de un răspuns imun dăunător la anumite tipuri de proteine din alimente. Glutenul din grâu este un alergen comun, care afectează aproximativ 1% dintre copii (7).

Deficientul nutritiv

Făina albă suferă de obicei un proces de rafinare, în care o mare parte din fibre și substanțe nutritive esențiale precum vitaminele și mineralele și produsele fitochimice sunt pierdute.

În plus, procesul de înălbire se face folosind produse chimice care conferă făinii albe o culoare albă distinctivă.

Peroxidul de benzoil este principalul agent de albire folosit pentru făina albă de grâu. Peroxidul de benzoil este un produs chimic toxic care este de asemenea utilizat în vopselele de păr și în produsele de albire a dinților. Multe studii indică efectele potențial carcinogene ale substanței chimice. (8)

L-cisteină

Acesta este un aminoacid neesențial care se adaugă la produsele de panificație, cum ar fi aluatul de pizza, biscuiții și produsele de fast-food. Metoda mai ieftină de producție a L-cisteinei include sintetizarea acesteia din pene de rață sau de pui, păr uman și alte produse secundare de petrol. (9)

Diabetul

Făina albă de grâu conține alloxan care are un efect negativ asupra corpului. Distruge celulele beta ale pancreasului și este, de asemenea, toxică pentru organism. Este, de asemenea, cunoscut faptul că este un contaminant care poate provoca diabet. (10)

Unele alternative de făină albă

Pentru o sănătate mai bună pe termen lung, ar trebui să eviți complet să consumi făină albă și alimentele produse din ea. În schimb, poți folosi unele alternative sănătoase cum ar fi:

  • Făină de migdale;
  • Făină de cocos;
  • Făină de Quinoa ;
  • Făină de năut;
  • Făină de orez brun;
  • Făină de secară.


AVANTAJE:
Făina albă de grâu are un continut mic de grăsimi saturate, colesterol și sodiu.


Data actualizare: 06-12-2018 | creare: 10-05-2012 | Vizite: 10572
Bibliografie
1. Wheat flour, white, bread, enriched. Url: https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/06546
2. Effects of crop nutrition on wheat grain composition and end use quality. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20131902
3. The prevalence of celiac disease in Europe: results of a centralized, international mass screening project. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21070098
4. Fiber and Prebiotics: Mechanisms and Health Benefits. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3705355/
5. Acidity of Flours. Lucia Bayo, Course: 2010-2011
6. Between celiac disease and irritable bowel syndrome: the "no man's land" of gluten sensitivity.Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19455131
7. Timing of initial exposure to cereal grains and the risk of wheat allergy. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16740862
8. Carcinogenesis studies with benzoyl peroxide (Panoxyl gel 5%). Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3091706
9. Comparison of Antioxidant Properties of Refined and Whole Wheat Flour and Bread. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4665520/
10. Alloxan-induced diabetes, a common model for evaluating the glycemic-control potential of therapeutic compounds and plants extracts in experimental studies. Url: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1010660X18300107

Compoziția nutritivă pentru Făină albă de grâu:

Continut pentru:
100g 1 lingură = 8g 1 lingură cu vârf = 22g 1 cană 200ml = 125g 1 cană 250ml = 148g
CALORII / 100g cal
Indice Glicemic
 
PRINCIPII NUTRITIVE / 100g
Proteine g
Glucide [carbohidrati total] g
   - Fibre alimentare g
   - Amidon g
   - Zaharuri g
Lipide [grăsimi total] g
   - Grăsimi saturate g
   - Grăsimi polinesaturate g
   - Grăsimi mononesaturate g
   - Grăsimi trans g
   - Colesterol mg
   - Acizi grași Omega-3 mg
   - Acizi grași Omega-6 mg
 
VITAMINE / 100g
Vitamina A - Retinol UI
Vitamina C - Acid Ascorbic mg
Vitamina D - Calciferol UI
Vitamina E - Tocoferol mg
Vitamina K mcg
Vitamina B1 - Tiamina mg
Vitamina B2 - Riboflavina mg
Vitamina B3 - Vit.PP - Niacina mg
Vitamina B5 - Acid Pantotenic mg
Vitamina B6 - Piridoxina mg
Vitamina B8 - Colină mg
Vitamina B9 - Acid folic mcg
Vitamina B12 - Ciancobalamina mcg
Betaină mg
 
MINERALE / 100g
Calciu mg
Fier mg
Magneziu mg
Fosfor mg
Potasiu mg
Sodiu - Natriu mg
Zinc mg
Iod mg
Fluor mcg
Seleniu mcg
Cupru mg
Mangan mg
 
ALTELE:
Cofeina mg
Alcool g

CAUTA UN ALIMENT DUPA DENUMIRE:

Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.