Halva de floarea soareluiCalorii, avantaje, dezavantaje, principii nutritive, vitamine, minerale

Autor:

Halva de floarea soarelui

Ca orice alt aliment, halvaua are atât beneficii, cât și contraindicații. Aceasta este consumată, cu precădere, în perioadele de post.

Termenul provine din limba arabă (Halwa - bomboană) și este utilizat pentru a descrie două forme sub care poate fi achiziționată halvaua: rețeta simplă sau cea cu adaos de fistic, cacao sau migdale.

Halvaua este obținută, în mod obișnuit cu un amestec de miere sau semințe de susan sau pastă de semințe de susan și zahăr.

Deși semințele de susan oferă unele minerale esențiale, halvaua face parte din categoria deserturilor, deci nu este deosebit de sănătoasă datorită conținutului înalt de zahăr.

Se recomandă a se consuma maximum 25-30 grame pe zi.

Compoziție nutrițională

O porție de halva are aproximativ 131 de calorii, 3,5 grame de proteine, 17 grame de carbohidrați și 6 grame de grăsime, sau aproximativ 9 procente din valoarea zilnică a grăsimilor.

Doar 1,2 grame din această grăsime este de tip saturat nesănătoasă, restul provenind din grăsimi nesaturate sănătoase. Halvaua oferă, de asemenea, o cantitate mică de fibre, cu 1,3 grame.

În timp ce halva nu este o sursă deosebit de bună de vitamine, aceasta oferă cantități semnificative de minerale.

O porție asigură un aport de 17% de cupru și fosfor, 15 % de magneziu și 12 % de mangan.

Cuprul este necesar pentru formarea celulelor roșii din sânge, fosforul și magneziul sunt indicate pentru a forma ADN, iar manganul este util pentru vindecarea rănilor. (1)

Specialiștii recomandă includerea de halva în dietă pentru a ameliora simptomele unor afecțiuni precum:

  • migrenă;
  • răceală;
  • depresie.


Este recomandată pentru sportivi?

Mulți antrenori recunosc beneficiile consumului de halva pentru sportivi, deoarece compensează pierderile de energie. Este recomandată, mai ales, halvaua de arahide, datorită unui bogat set de vitamine și minerale. Dacă ești alergic la arahide, poți folosi halva de fistic. Printre avantajele acesteia se numără și:

  • absorbția rapidă de calciu;
  • întărirea oaselor și a ligamentelor;
  • menținerea echilibrul acido-bazic normal;
  • Suprimarea foamei în dieta sportivă;
  • Păstrarea rezistenței în timpul unui antrenament intens.


Considerații

Zahărul este unul dintre cele două ingrediente principale care se regăsesc în halva. Zahărurile adăugate măresc numărul de calorii din dietă, fără a furniza substanțe nutritive esențiale.

Acesta este motivul pentru care aceste calorii sunt adesea numite calorii goale. Alimentele cu conținut ridicat de zahăr pot elimina alte alimente mai nutritive și pot crește riscul pentru obezitate și afecțiuni de sănătate legate de obezitate. Acest lucru nu înseamnă că nu poți consuma halva, doar că ar trebui să o faci ocazional și cu moderație. (2)

Intoxicație alimentară

Salmonella, o boală provocată de alimente și caracterizată prin simptome precum febră, crampe abdominale și diaree, afectează în fiecare an aproximativ 1,2 milioane de persoane, potrivit Centers for Disease Control and Prevention. (3)

Deși infecțiile cu salmonella sunt cel mai adesea cauzate de păsările de curte contaminate, de ouă sau de produse proaspete, alte alimente, cum ar fi halva, pot fi, de asemenea, contaminate cu aceste bacterii.

Mediul cu umiditate scăzută furnizat de halva limitează creșterea salmonelei, dar dacă este păstrată la temperatura camerei, în loc să fie depozitată la frigider, poate crește riscul de infectare cu salmonelă, potrivit unui articol publicat în „Frontiers in Microbiology” în 2013. (4)

De asemenea, halvaua este contraindicată persoanelor cu boli cum ar fi:

  • reacții alergice;
  • pancreatită;
  • diabet;
  • obezitate.


Experții nu recomandă consumul de halva în cazul copiilor de până la 6 ani. Acest lucru se explică prin faptul că poate dăuna dinții copiilor imaturi și poate provoca leziuni mucoase.



AVANTAJE:
Halvaua este o importantă sursă de lipide și glucide. Conține calciu și fier, vitamiba B1 și E.

DEZAVANTAJE:
Halvaua din semințe de floarea soarelui conține mult zahăr.

Data actualizare: 23-01-2019 | creare: 31-07-2012 | Vizite: 22875
Bibliografie
1. Nutrition Facts for Halavah Plain. Url: https://tools.myfooddata.com/nutrition-comparison.php?foods=19117&serv=wt1&qty=1
2. Sugar. Url: https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/sugar/sugar-101
3. International Food Safety Authorities Network (INFOSAN) . Url: https://www.who.int/foodsafety/fs_management/en/infosan_salm.pdf
4. Mechanisms of survival, responses and sources of Salmonella in low-moisture environments. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3827549/

Compoziția nutritivă pentru Halva de floarea soarelui:

Continut pentru:
100g
CALORII / 100g cal
Indice Glicemic
 
PRINCIPII NUTRITIVE / 100g
Proteine g
Glucide [carbohidrati total] g
   - Fibre alimentare g
   - Amidon g
   - Zaharuri g
Lipide [grăsimi total] g
   - Grăsimi saturate g
   - Grăsimi polinesaturate g
   - Grăsimi mononesaturate g
   - Grăsimi trans g
   - Colesterol mg
   - Acizi grași Omega-3 mg
   - Acizi grași Omega-6 mg
 
VITAMINE / 100g
Vitamina A - Retinol UI
Vitamina C - Acid Ascorbic mg
Vitamina D - Calciferol UI
Vitamina E - Tocoferol mg
Vitamina K mcg
Vitamina B1 - Tiamina mg
Vitamina B2 - Riboflavina mg
Vitamina B3 - Vit.PP - Niacina mg
Vitamina B5 - Acid Pantotenic mg
Vitamina B6 - Piridoxina mg
Vitamina B8 - Colină mg
Vitamina B9 - Acid folic mcg
Vitamina B12 - Ciancobalamina mcg
Betaină mg
 
MINERALE / 100g
Calciu mg
Fier mg
Magneziu mg
Fosfor mg
Potasiu mg
Sodiu - Natriu mg
Zinc mg
Iod mg
Fluor mcg
Seleniu mcg
Cupru mg
Mangan mg
 
ALTELE:
Cofeina mg
Alcool g

CAUTA UN ALIMENT DUPA DENUMIRE:

Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.