Pâine de grâu albăCalorii, avantaje, dezavantaje, principii nutritive, vitamine, minerale

Autor:

Pâine de grâu albă

Pâinea este o componentă importantă a dietei și este consumată pe scară largă. Astăzi, pâinea este considerată o amenințare în dietă - este cauza creșterii în greutate și a mai multor probleme de sănătate. Specialiștii susțin că pâinea poate provoca sau poate contribui la starea de oboseală, depresie și boli variind de la Alzheimer la cancer. (1)

Cu toate acestea, pâinea este un aliment de bază în dietă în multe țări și aceasta rămâne cel mai frecvent consumat aliment din lume.

Compoziție nutrițională

Conform Government’s National Diet and Nutrition Survey, pâinea oferă mai mult de 10% din consumul nostru zilnic de proteine, folați și fier și aproximativ 20% sau mai mult din cantitatea de fibre, calciu și magneziu și proporții mai mici de alte vitamine și minerale. (2)

În comparație cu alte alimente cum ar fi fructele și legumele, pâinea este relativ redusă în nutrienți esențiali.

Are un aport crescut de calorii și carbohidrați, dar are un nivel scăzut de proteine, grăsimi, fibre, vitamine și minerale.

Beneficii

1. Flora intestinală

Auzim adesea că pâinea albă este nesănătoasă și ar trebui să consumăm doar pâine din cereale integrale. Dar noi cercetări sugerează că pâinea albă ar putea fi o opțiune sănătoasă.

Un studiu a constatat că aceasta crește semnificativ numărul microbilor „buni” din stomac. Pâinea albă a stimulat Lactobacillus, un grup de bacterii benefice. (3)

Un mic studiu privind efectele consumului diferitelor tipuri de pâine nu a găsit diferențe semnificative.

Studiul a măsurat 20 de indicatori de sănătate, dar s-a concentrat în principal asupra creșterii nivelului zahărului din sânge (control glicemic).

Cercetătorii nu au descoperit diferențe mari în controlul glicemic atunci când oamenii au mâncat pâine albă în comparație cu pâinea din cereale integrale. (4)

2. Sănătatea cardiovasculară

Un studiu realizat de Universitatea din Barcelona, Spania, a arătat că persoanele care mănâncă pâine în mod regulat au niveluri mai scăzute de colesterol rău și niveluri mai ridicate de colesterol bun, ceea ce duce la o mai bună sănătate cardiovasculară. (5)

Dezavantaje

1. Conține gluten

Produsele din grâu, cum ar fi pâinea, conțin gluten, un tip specific de proteine care ajută la creșterea aluatului și conferă o textură elastică.

Deși majoritatea oamenilor digeră cu ușurință glutenul, unii nu-l pot tolera.

De exemplu, boala celiacă este o tulburare autoimună în care glutenul distruge căptușeala intestinului subțire și afectează absorbția nutrienților.

Unii oameni pot avea, de asemenea, o sensibilitate la gluten, care poate cauza probleme cum ar fi balonarea, diareea și durerea de stomac (6).

Pentru acești indivizi, pâinea albă trebuie evitată pentru a preveni efectele secundare negative.

2. Conținut ridicat de carbohidrați

Pâinea este bogată în carbohidrați - o singură felie de pâine albă conține o medie de 13 grame, lucru care determină o creștere a nivelului zahărului din sânge.

Unele cercetări sugerează că consumul de alimente cu un indice glicemic ridicat poate duce la creșterea senzației de foame și la un risc mai mare de supraalimentare (7).

Creșterea în greutate

Un studiu efectuat la 571 de adulți a legat chiar consumul de alimente cu conținut ridicat de GI la creșterea greutății corporale (8).

Pâinea albă poate contribui la creșterea în greutate, stimulând pofta, ceea ce te va face să consumi mai multe calorii pe parcursul zilei. Corpul tău absoarbe rapid produsele alimentare cu amidon, ceea ce duce la o creștere rapidă a zahărului din sânge. Nivelurile de zahăr din sânge se prăbușesc înăs rapid, provocând poftele - adesea pentru carbohidrați.

Într-un studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition, cercetătorii au examinat 2834 de participanți și au constatat că cei care au consumat cereale rafinate, mai degrabă decât boabele integrale, au avut tendința de a avea mai multă grăsime în jurul taliei.

Diabet

Dietele cu un aport crescut de carbohidrați pot fi, de asemenea, asociate cu un risc mai mare de diabet zaharat de tip 2 și sindrom metabolic, un grup de afecțiuni care cresc riscul bolilor cardiace.

Pâinea este o sursă de carbohidrați. În timpul digestiei, carbohidrații sunt transformați în glucoză, care este folosită de celulele corpului ca sursă principală de energie. Există două tipuri de carbohidrați: carbohidrați amidon și zaharuri. Pâinea intră în categoria carbohidraților amidon. Toate glucidele afectează nivelul glucozei din sânge. (9)

Redusă în fibre

Pâinea albă are un conținut scăzut de fibre. Fibrele reprezintă o parte esențială a unei alimentații sănătoase și pot reduce nivelul de colesterol și determină tractul gastro-intestinal să funcționeze corect.

Aportul zilnic recomandat de fibre este de 14 grame pentru fiecare 1.000 de calorii consumate. O felie medie de pâine albă are 0,5 grame de fibre, în timp ce felia medie de pâine integrală are 2 grame.

Pâinea este bogată în carbohidrați, cu conținut scăzut de micronutrienți, iar conținutul său de gluten poate provoca probleme anumitor persoane.

Atunci când este consumată cu moderație, pâinea poate fi inclusă ca parte a unei diete sănătoase.



AVANTAJE:
Pâinea albă conține o cantitate mică de grăsimi saturate și colesterol și este o sursă bună de tiamină și acid folic.
Pâinea este recomandată în caz de constipație, diverticulită și hemoroizi.

DEZAVANTAJE:
Persoanele care suferă de boala celiacă nu au voie sa consume alimente cu gluten.
Pâinea albă conține făina rafinată, de obicei cu foarte mulți aditivi.

Data actualizare: 07-11-2018 | creare: 10-05-2012 | Vizite: 7906
Bibliografie
1. The Scientific Case for Eating Bread. Url: https://medium.com/s/the-nuance/scientific-case-for-eating-bread-health-diet-f2a2c1bf74bf
2. National Diet and Nutrition Survey: UK food consumption and nutrient intakes from the first year of the rolling programme and comparisons with previous surveys. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3328127/
3. White bread helps boost some of the gut’s ‘good’ microbes. Url: https://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/presspacs/2014/acs-presspac-june-11-2014/white-bread-helps-boost-some-of-the-guts-good-microbes.html
4. Is white bread just as healthy as brown? Url: https://www.nhs.uk/news/food-and-diet/is-white-bread-just-as-healthy-as-brown/
5. A study explains how bread consumption can improve cardiovascular health. Url: https://www.ub.edu/web/ub/en/menu_eines/noticies/2012/11/066.html
6. Non-celiac gluten sensitivity: literature review. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24533607
7. High-glycemic index foods, hunger, and obesity: is there a connection? Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10885323
8. Association between Dietary Carbohydrates and Body Weight. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1199523/
9. Bread and diabetes. Url: https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/carbohydrates-and-diabetes/bread-and-diabetes

Compoziția nutritivă pentru Pâine de grâu albă:

Continut pentru:
100g 1 felie = 25g 1 chiflă mică = 50g 1 chiflă mare = 100g 1 baghetă = 200g
CALORII / 100g cal
Indice Glicemic
 
PRINCIPII NUTRITIVE / 100g
Proteine g
Glucide [carbohidrati total] g
   - Fibre alimentare g
   - Amidon g
   - Zaharuri g
Lipide [grăsimi total] g
   - Grăsimi saturate g
   - Grăsimi polinesaturate g
   - Grăsimi mononesaturate g
   - Grăsimi trans g
   - Colesterol mg
   - Acizi grași Omega-3 mg
   - Acizi grași Omega-6 mg
 
VITAMINE / 100g
Vitamina A - Retinol UI
Vitamina C - Acid Ascorbic mg
Vitamina D - Calciferol UI
Vitamina E - Tocoferol mg
Vitamina K mcg
Vitamina B1 - Tiamina mg
Vitamina B2 - Riboflavina mg
Vitamina B3 - Vit.PP - Niacina mg
Vitamina B5 - Acid Pantotenic mg
Vitamina B6 - Piridoxina mg
Vitamina B8 - Colină mg
Vitamina B9 - Acid folic mcg
Vitamina B12 - Ciancobalamina mcg
Betaină mg
 
MINERALE / 100g
Calciu mg
Fier mg
Magneziu mg
Fosfor mg
Potasiu mg
Sodiu - Natriu mg
Zinc mg
Iod mg
Fluor mcg
Seleniu mcg
Cupru mg
Mangan mg
 
ALTELE:
Cofeina mg
Alcool g

CAUTA UN ALIMENT DUPA DENUMIRE:

Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.