ROmedic Black Friday:  reduceri la serviciile de promovare a cabinetelor, clinicilor și firmelor medicale

Vișine Beneficii și riscuri, calorii, compoziția nutritivă

©

Autor:

Vișine

Vișinele sunt fructul unui copac mic (Prunus cerasus) originar din Europa, dar care acum crește în întreaga lume. Sunt asemănătoare cu cireșele, dar, cu toate acestea, deși ambele sunt specii de fructe mici, roșii, cele ale vișinului sunt mai acide și au un gust mai acru.

Compoziție nutrițională

Vișinele conțin vitamine A și C și cantități mici de sodiu, proteine, calciu, folat și fier, conform bazei de date naționale a nutrienților USDA. (1)

Vișinele proaspete conțin 50 de calorii la fiecare 100 de grame și sunt compuse din 4% carbohidrați. Sunt abundente în antocianele, un pigment natural care conferă cireșelor culoarea roșie. (2)

Beneficii

Conțin antioxidanți

Un raport publicat în Journal of Biomedicine and Biotechnology afirmă că vișinele conțin antioxidanți, cum ar fi acidul elagic și quercetina, care s-au dovedit a elimina și combate celulele canceroase. (3)

Ele sunt, de asemenea, o sursă de melatonină, care ar putea ajuta la protejarea organismului împotriva cancerului de sân. Acești antioxidanți sunt capabili să caute și să neutralizeze radicalii liberi și alte substanțe nedorite care pot duce la inflamații și boli cronice.

Antiinflamatoare

Vișinele conțin antocianine, care pot ajuta la calmarea durerii cauzată de inflamarea articulațiilor sau a altor zone afectate, responsabile pentru apariția hemoroizilor și a migrenelor. (4)

Îmbunătățesc calitatea somnului

Potrivit unui studiu de cercetare publicat în European Journal of Nutrition, melatonina prezentă în vișine poate ajuta la ameliorarea anumitor afecțiuni care perturbă somnul, cum ar fi insomnia. (5)

Combat diabetul

Antocianinele au fost, de asemenea, studiate în asociere cu rezistența la diabet, deoarece acești antioxidanți pot ajuta organismul să producă insulină, care este utilizată pentru reglarea nivelului de zahăr. (6)

Din acest motiv, aceste fructe sunt recomandate persoanelor diabetice, cât și celor cu risc de boală.

Previn și remediază guta

Vișinele pot ajuta la scăderea nivelului de acid uric din sânge, ceea ce poate ajuta la eliminarea gutei și la calmarea durerii provocate de aceasta. (7) Ambele, suc de vișine și sucul de cireșe, sunt utilizate în tratamentul gutei.

Ușurează durerea musculară

Vișinele conțin, de asemenea, compuși precum acidul galic, kaempferolul și acidul p-coumaric. (8) Alături de quercetină, acești compuși pot ajuta la calmarea durerii în mușchi și articulații după o activitate sau exerciții fizice intense.

Sănătatea cardiovasculară

Studii clinice limitate raportează efecte pozitive ale vișinelor, în principal asupra tensiunii arteriale sistolice. Un studiu clinic la adulții de 65-80 ani a raportat scăderea colesterolului LDL, a colesterolului total și a tensiunii arteriale sistolică după 12 săptămâni de consum de suc de vișine. (9)

Funcția cognitivă

Au fost realizate studii clinice limitate care evaluează utilizarea sucului de vișine pentru a îmbunătăți performanțele cognitive. Un studiu randomizat a evaluat efectele sucului de vișine la pacienții vârstnici cu demență ușoară până la moderată. S-au raportat îmbunătățiri în ceea ce privește fluiditatea verbală și memoria pe termen scurt și lung. (10)

Carii dentare

Extractul de vișine a scăzut nivelul de Streptococcus mutans în saliva umană și, de asemenea, a redus activitatea salivară a alfa-amilazelor bacteriene. (11)

Efectele secundare

Este de preferat ca vișinele să fie consumate în formă solidă sau lichidă, deoarece eficacitatea și siguranța suplimentelor de vișine nu a fost încă verificată.

  • Consumate în exces, vișinele pot provoca diaree.
  • A fost raportată alergie la cireșe, inclusiv anafilaxie. (12)


AVANTAJE:
Vișinele conțin vitamine A și C și cantități mici de sodiu, proteine, calciu, folat și fier.

DEZAVANTAJE:
Consumate în exces, vișinele pot provoca diaree.

Data actualizare: 01-08-2019 | creare: 04-04-2012 | Vizite: 4728
Bibliografie
1. Basic Report: 09063, Cherries, sour, red, raw. Url: https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/09063
2. Anthocyanidins and anthocyanins: colored pigments as food, pharmaceutical ingredients, and the potential health benefits. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5613902/
3. Sour Cherry (Prunus cerasus L) Anthocyanins as Ingredients for Functional Foods. Url: https://www.hindawi.com/journals/bmri/2004/314938/abs/
4. Improved Antioxidant and Anti-inflammatory Potential in Mice Consuming Sour Cherry Juice (Prunus Cerasus cv. Maraska). Url: https://link.springer.com/article/10.1007/s11130-009-0135-y
5. Effect of tart cherry juice (Prunus cerasus) on melatonin levels and enhanced sleep quality. Url: https://link.springer.com/article/10.1007/s00394-011-0263-6. Antioxidant capacity and anthocyanin profile of sour cherry (Prunus cerasus L.) juice. Url: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0308814612011442
7. Montmorency tart cherry (Prunus cerasus L.) concentrate lowers uric acid, independent of plasma cyanidin-3-O-glucosiderutinoside. Url: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1756464614002886
8. Cherry Antioxidants: From Farm to Table. Url: https://www.mdpi.com/1420-3049/15/10/6993
9. Chai SC, Davis K, Wright RS, Kuczmarski MF, Zhang Z. Impact of tart cherry juice on systolic blood pressure and low-density lipoprotein cholesterol in older adults: a randomized controlled trial. Food Funct. 2018;9(6):3185-3194.29862410
10. Kent K, Charlton K, Roodenrys S, et al. Consumption of anthocyanin-rich cherry juice for 12 weeks improves memory and cognition in older adults with mild-to-moderate dementia. Eur J Nutr. 2017;56(1):333-341.26482148
11. Homoki J, Gyémánt G, Balogh P, et al. Sour cherry extract inhibits human salivary α-amylase and growth of Streptococcus mutans (a pilot clinical study). Food Funct. 2018;9(7):4008-4016.29978173
12. American College of Allergy, Asthma, Immunology. Food allergy: a practice parameter. Ann Allergy Asthma Immunol. 2006;96(3)(suppl 2):S1-S68.
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Compoziția nutritivă pentru Vișine:

Continut pentru:
100g
CALORII / 100g cal
Indice Glicemic
 
PRINCIPII NUTRITIVE / 100g
Proteine g
Glucide [carbohidrati total] g
   - Fibre alimentare g
   - Amidon g
   - Zaharuri g
Lipide [grăsimi total] g
   - Grăsimi saturate g
   - Grăsimi polinesaturate g
   - Grăsimi mononesaturate g
   - Grăsimi trans g
   - Colesterol mg
   - Acizi grași Omega-3 mg
   - Acizi grași Omega-6 mg
 
VITAMINE / 100g
Vitamina A - Retinol UI
Vitamina C - Acid Ascorbic mg
Vitamina D - Calciferol UI
Vitamina E - Tocoferol mg
Vitamina K mcg
Vitamina B1 - Tiamina mg
Vitamina B2 - Riboflavina mg
Vitamina B3 - Vit.PP - Niacina mg
Vitamina B5 - Acid Pantotenic mg
Vitamina B6 - Piridoxina mg
Vitamina B8 - Colină mg
Vitamina B9 - Acid folic mcg
Vitamina B12 - Ciancobalamina mcg
Betaină mg
 
MINERALE / 100g
Calciu mg
Fier mg
Magneziu mg
Fosfor mg
Potasiu mg
Sodiu - Natriu mg
Zinc mg
Iod mg
Fluor mcg
Seleniu mcg
Cupru mg
Mangan mg
 
ALTELE:
Cofeina mg
Alcool g

CAUTA UN ALIMENT DUPA DENUMIRE:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.