Mama vegetariană și alăptarea

Mama vegetariană și alăptarea

Laptele mamei este cea mai bună hrană de care are nevoie bebelușul pentru a fi sănătos și a se dezvolta armonios. Mama vegetariană îi  poate oferi copilului său un lapte hrănitor doar dacă ea însăși beneficiază de toate elementele nutritive necesare.

Nutrienții care trebuie păstrați sub observație de femeile vegetariene care alăptează sunt proteinele, acizii grași Omega-3, vitamina B12, vitamina A, vitamina D, calciul, fierul și zincul.

Pentru ca laptele matern sa ofere bebelușului toți acești nutrienți, mama vegetariană trebuie să aibă o preocupare permanentă pentru alimentația sa, încă de înainte de concepție (simptomele carenței de vitamina B12 se instalează abia la câțiva ani după deficiența de aport în dietă).

Pe perioada de alăptare aportul energetic trebuie crescut cu 500 calorii, astfel că acum este momentul în care aveți voie să mâncați mai mult. Nu exagerați însă – nu toate femeile reușesc să slăbească când alăptează. Dacă mâncați rezonabil și faceți mișcare înainte și după sarcină, kilogramele în plus se vor topi fără dificultate.

De ce nutrienți aveți nevoie când alăptați?

Proteine

Organizația Mondială a Sănătății recomandă ca pe perioada alăptării 7% din aportul caloric să provină din proteine.

Vitamina B12

În perioada de alăptare o femeie vegetariană are nevoie de mai puțin acid folic, fier și zinc decăt în timpul sarcinii, însă are nevoie de mai multă vitamina B12. Mama poate fi asimptomatică, însă la bebeluș deficiența de vitamina B12 se manifestă prin pierderea apetitului, regresie în dezvoltarea motorie, letargie, atrofie musculară, stări de vomă sau anomalii în sânge.

Dieta vegetariana poate asigura vitamina B12 din ouă și produse lactate. Mamele vegane care alăptează iși pot asigura vitamina B12 în dietă din suplimente, boabe de soia fermentate, lapte de soia fortificat sau cereale fortificate.

Vitamina A

Betacarotenul nu este vitamina A adevarată și nu se transformă în cantități adecvate de vitamina A în organism.

Vitamina D

Cea mai ușoară metodă de a beneficia de vitamina D este expunerea la soare pentru 20 minute de 2 – 3 ori pe zi, dimineața sau seara. Suplimentele de vitamina D sunt recomandate mamelor care au pielea mai închisă la culoare sau care din diferite motive nu se expun la razele solare.

Calciu

Necesarul de calciu rămâne același ca în timpul sarcinii: 1.200 mg. Mamele vegetariene stricte care alăptează trebuie să aibă grijă la nivelul de calciu. Acestea pot lua calciu din legume verzi, tofu fortificat, migdale, nuci braziliene. 227 g de varză bok choy gătită conține 86% din cantitatea de calciu oferită de un pahar (240 ml) de lapte, iar 113 g de susan măcinat are de două ori mai mult calciu decât un pahar de lapte.

Zinc

Cantitatea recomandată de zinc pentru mamele care alăptează este de 12 mg pe zi. Femeile vegetariene pot beneficia de zinc din cereale integrale și leguminoase.

Acizii grași esenșiali se găsesc în avocado, nuci, leguminoase, ulei de măsline și de in. Pentru a îmbunătăți absorbția de fier, consumați mai multă vitamina C.


Data actualizare: 05-12-2013 | creare: 31-05-2012 | Vizite: 4148
Bibliografie
1. Sarcină vegetariană, bebeluși vegetarieni, link: http://www.vegsoc.org/document.doc?id=9
2. Dieta vegetariană și alăptarea, link: http://www.lalecheleague.org/llleaderweb/lv/lvjunjul97p69.html
3. Alăptarea și dieta, link: http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Breastfeeding_and_your_diet
4. Cu planifici dieta vegetariană pentru mama care alăptează, link: http://www.ehow.com/how_13202_vegetarian-diet-breast.html
5. Alimentație sănătoasă pentru mamele vegetariene însărcinate sau care alăptează, link: http://www.health.qld.gov.au/nutrition/resources/antenatal_veget.pdf

Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK