Calcularea necesarului caloric la persoanele active (inclusiv sportivi)

Calcularea necesarului caloric la persoanele active (inclusiv sportivi)
Necesarul caloric trebuie să țină cont de costurile energetice ale activității fizice sportivă, particularitățile individuale în funcție de sex, vârstă și compoziție corporală.

Astfel totalul energetic estimat pentru o zi se calculează în funcție de rata metabolismului bazal, necesarul energetic pentru activitatea fizică zilnică normală și nevoile pentru susținerea antrenamentului sportiv.

Pasul 1. Estimarea metabolismului bazal


Vârstă

Bărbați

Femei

10-18 ani

(greutate în kg x 17,5) + 651

(greutate în kg x 12,2) + 746

18-30 ani

(greutate în kg x 15,3) + 679

(greutate în kg x 14,7) + 479

31-60 ani

(greutate în kg x 11,6) + 879

(greutate în kg x 8,7) + 829

60+ ani

(greutate în kg x 13,5) + 487

(greutate în kg x 10,5) + 596


Sursa: Food for Fitness: How to eat for maximum performance 4th edition

Mai multe informații despre metabolismul bazal găsești aici.


Pasul 2. Estimarea gradului de activitate fizică

  1. Preponderent inactiv sau sedentar – 1,2
  2. Ușor activ (inclusiv mersul pe jos și exercițiile ușoare realizate 1-2  x săptămână) – 1,3
  3. Moderat activ (exerciții de intensitate moderată 2-3 x săptămână) – 1.4
  4. Activ (exerciții viguroase ca intensitate de 3 sau mai multe ori pe săptămână) – 1,5
  5. Foarte activ (exerciții viguroase ca intensitate realizate zilnic) – 1,7


Pasul 3. Se înmulțesc valoarea obținută a ratei metabolice bazale cu coeficientul de activitate fizică corespunzător

Valorile obținute sunt considerate optime pentru menținerea unei greutăți sănătoase la o persoană cu o compoziție corporală apreciată la valorile mediane.

În cazul unei mase musculare mai dezvoltate decât media, se recomandă suplimentarea aportului caloric cu circa 150 de calorii.

Află mai multe despre metabolism, necesar caloric și activitatea fizică din articol.

Data actualizare: 20-02-2018 | creare: 20-02-2018 | Vizite: 414
Bibliografie
(1) Anita Bean. Food for Fitness: How to eat for maximum performance 4th edition. Bloomsbury Publishing Plc, Londra, 2014.
(2) Monique Ryan. Sport Nutrition for Endurance Athletes 3rd edition. Boulder, Colorado, 2012.

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Activitatea fizică pentru combaterea riscului genetic de boli cardiovasculare
  • Mai activ înseamnă mai fericit!
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.