Vitamine și minerale la persoanele care se antrenează

©

Autor:

Vitamine și minerale la persoanele care se antrenează

Vitaminele și mineralele sunt esențiale organismului uman și în mod special în special la persoanele care se angajează cu regularitate în activități sportive moderat-intense și viguroase, fiind vitale:

  • pentru producerea energiei,
  • în sinteza hemoglobinei,
  • pentru menținerea sănătății osoase,
  • pentru buna funcționare a sistemului imun și
  • protecția organismului de efectele nocive ale stresului oxidativ.


De asemenea, vitaminele și mineralele asistă activ și la sinteza și repararea țesutului muscular în ciclul de recuperare post-antrenament și post-accidentare.

Fără excepție, organismul are nevoie din dietă de:

  • Vitamine hidrosolubile: B1 (tiamina), B2 (riboflavina), B3 (niacina), B5 (acidul pantotenic), B6 (piridoxina), B8 (biotina), B9 (acidul folic), B12 (cobalamina) și vitamina C (acidul ascorbic).
  • Vitamine liposolubile: A (retinol), D (colciferol), E (tocoferol) și vitamina K1 (filochinonă).
  • Minerale necesare în cantități relativ mari pentru sănătatea structurilor osoase, sinteza și utilizarea proteinelor, respectiv menținerea balanței hidro-elecrolitice: calciu, clor, magneziu, fosfor, potasiu și sodiu.
  • Oligominerale necesare organismului în cantități mici, esențiale pentru sinteza enzimelor, buna funcționare a sistemului imun și reproducător: fier, zinc, mangan, cupru, fluor, molibden, iod, seleniu și crom.

E necesar să suplimentăm cu vitamine și minerale?

Suplimentele multivitaminice ar putea constitui o metodă prin care cei care le utilizează să se asigure că aduc în organism dozele optime de nutrienți în asociere cu o alimentație echilibrată.

Studiile însă nu au stabilit o corelație între astfel de suplimente și performanța sportivă, cu excepția cazurilor în care au fost bănuite o serie de deficite din cauza aportului insuficient sau inexistent:

  • dieta vegană,
  • regimuri restrictive pentru slăbit care exclud una sau mai multe grupe de alimente,
  • la persoanele cu alergii alimentare sau tulburări de absorție,
  • la persoanele care se antrenează excesiv și/sau consumă alimente preponderent ultra-procesate,
  • în cazul diagnostiului clinic de anemie carențiale prin deficit de vitamina B12, acid folic, vitamina E, fier etc.



Citiți și acest articol despre alimentația sportivilor


Data actualizare: 27-02-2020 | creare: 20-02-2018 | Vizite: 760
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Minerale pentru un ten de invidiat
  • Activitatea fizica si alimentatia
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.