Necesarul de calciu in timpul sarcinii

Autor: ROmedic

Necesarul de calciu in timpul sarcinii
Calciul este un mineral esential in alimentatia femeii insarcinate, pentru ca ajuta la mineralizarea oaselor, dezvoltarea sanatoasa a inimii, nervilor si muschilor bebelusului. In plus, daca alimentatia nu ofera necesarul de calciu pentru dezvoltarea fetusului, mineralul va fi absorbit din dintii si oasele mamei.

Pe langa intarirea oaselor si dintilor viitoarei mame, calciul reduce riscul aparitiei unei hipertensiuni arteriale si altor complicatii in sarcina, asa cum sunt crizele de eclampsie.

Calciul este de asemenea benefic pentru secretia de lapte si se pare ca joaca un rol important in prevenirea depresiei post-partum.

Aportul alimentar de calciu, in cazul femeilor insarcinate, este de 1.200 mg pe zi.

Alimente bogate in calciu:

  • lactate (lapte, iaurt, branza)
  • peste (somon conservat cu oase)
  • legume verzi: bok choy (varza chinezeasca), broccoli, spanac, verdeturi
  • leguminoase: fasole boabe, mazare
  • smochine, seminte de floarea soarelui, unt de arahide
  • lapte de soia, sucuri si cereale imbogatit cu calciu

Pentru fixarea calciului este necesara vitamina D.

Data actualizare: 12-06-2014 | creare: 03-04-2007 | Vizite: 2364
Alte articole din aceeasi sectiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • O nouă tehnică pentru depistarea timpurie a aterosclerozei
  • Dieta bogată în grăsimi în sarcină poate reduce flora intestinală benefică la bebeluș
  • Alimentația dezechilibrată în sarcină și riscul de ADHD la copil
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK