Necesarul de vitamine in sarcina

Autor: ROmedic

In timpul sarcinii, necesarul de vitamine si minerale este mai mare, iar vitaminele A, B si C sunt mai usor de procurat cu ajutorul unei alimentatii variate.

In schimb, acoperirea necesarului de acid folic (vitamina B9) pune o problema, numeroase femei avand un nivel scazut inca de la inceputul sarcinii.

  • Carenta de acid folic creste riscul de nastere prematura si pe cel al intarzierii cresterii fetusului si poate antrena malformatii grave ale sistemului nervos. Din acest motiv, toate femeile insarcinate sunt sfatuite sa creasca aporturile alimentare de acid folic.
  • Carenta de vitamina D, frecventa spre sfarsitul sarcinii, favorizeaza hipocalcemiile neonatale.
  • Suplimentele de vitamina D sunt recomandate femeilor insarcinate, cel putin in trimestrul al 3-lea.

Vitaminele din grupul B si sarcina

Vitaminele din grupul B si sarcina

Vitamina B6

Vitamina B6 favorizeaza formarea sistemului nervos al bebelusului si previne greturile matinale.
Sursele alimentare ale vitaminei B6 sunt:
  • carnea
  • pestele
  • ouale
  • bananele
  • fructele de avocado

Vitamina B9 (acidul folic)

Acidul folic contribuie la buna dezvoltare a embrionului si fatului, avand rolul de a preveni problemele neurologice si anomaliile congenitale ale bebelusului.
Acidul folic se gaseste in:
  • cereale
  • legume verzi (spanac, nap etc.)
  • ficat
  • rinichi
  • lactate
  • oua

In plus, este demonstrat stiintific ca utilizarea suplimentelor de acid folic inainte si in timpul sarcinii reduce in mod considerabil riscul anomaliilor de tub neuronal.

Vitamina B12

Asociata cu acidul folic pentru a preveni problemele neurologice ale bebelusului, vitamina B12 are un rol important in sinteza ADN-ului.
Sursele alimentare ale vitaminei B12 sunt:
  • carnea
  • pestele
  • ouale
  • produsele lactate

Vitamina D si sarcina

Vitamina D si sarcina
Vitamina D permite organismului sa asimileze calciul, pentru intarirea oaselor gravidei si pentru constituirea oaselor bebelusului. Din acest motiv, suplimentele de vitamina D sunt deseori recomandate, cel putin in trimestrul al treilea.

Vitamina D
este produsa in mod natural sub influenta radiatiilor ultraviolete, dar este prezenta si in: peste, oua si lapte.

Vitamina C in timpul sarcinii

Vitamina C in timpul sarcinii
Vitamina C contribuie la cresterea nivelului de fier din organism. Principalele surse de vitamina C sunt legumele si fructele proaspete.
 
Consumati cel putin 1-2 portii pe zi de:

  • portocale, rosii, lamai sau suc de grapefruit
  • sucuri de fructe imbogatite cu vitamina C
  • kiwi, mango, papaya
  • o jumatate de ceasca de capsuni
  • o jumatate de ceasca de cantalup taiat cubulete
  • o jumatate de ceasca de broccoli, conopida, varza, pastai, varza de Bruxelles
  • doua rosii medii
  • o jumatate de grapefruit

Data actualizare: 12-06-2014 | creare: 21-03-2011 | Vizite: 5447

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Alimentația dezechilibrată în sarcină și riscul de ADHD la copil
  • Alimentația mamei în sarcină, posibile efecte pe termen lung pentru copil
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK