Regim pentru constipatie

Autor: ROmedic

Regim pentru constipatie
Aproape toti adultii s-au confruntat la un moment dat cu problema constipatiei.

Factorii care contribuie la aparitia constipatiei sunt:

  • repausul la pat sau lipsa activitatii fizice
  • aportul insuficient de fibre si de lichide
  • alimentatia neregulata
  • stresul


Alti factori se refera la luarea unor medicamente (antacidele pe baza de hidroxid  de aluminiu, medicamentele  antihipertensive etc.), narcotice (codeina si morfina) si a suplimentelor de fier. In plus, unele boli (cancerul de colon, diabetul, hipotiroidismul, hemoiroizii si fisurile anale) prezinta printre simptome constipatia.


Iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa preveniti sau sa tratati constipatia:

Consuma lichide din belsug

Cantitatea recomandata adultilor este intre 8 si 10 pahare. Aportul insuficient de lichide poate fi o cauza a constipatiei.

Nota: Desi cafeaua si ceaiul pot actiona ca niste laxative, la unele persoane cafeina contribuie la aparitia constipatiei.

Consuma alimente bogate in fibre

Atat pentru copii cat si pentru adulti, primul pas al regimului pentru prevenirea si tratarea constipatiei consta in cresterea aportului alimentar de fibre si de lichide. Adultii trebuie sa consume in medie 35- 40 grame de fibre zilnic si sa bea 8 -10 pahare de apa. Aportul alimentar de fibre si de apa in cazul copiiilor trebuie indicat de un medic pediatru.

Se recomanda alimentele bogate in fibre solubile si insolubile.
Fibrele solubile
, care contribuie la scaderea colesterolului din sange si la controlarea glicemiei se gasesc in:

  • mere
  • orz
  • fasole uscata
  • morcoviportocale
  • secara


Fibrele insolubile se gasesc in:

  • cereale integrale
  • fasole uscata
  • fructe si legume cu coaja
  • paste fainoase
  • seminte
  • tarate

Intrucat fiecare din aceste tipuri de fibre are efecte benefice asupra sanatatii tale, consuma alimente cat mai variate, bogate in fibre, chiar daca nu incerci sa previi sau sa combati constipatia.

Nota: Cand consumi fibre provenind din cereale, ai grija sa cresti si consumul de apa, la cel putin 8 pahare pe zi. Fibrele din cerealele integrale au proprietatea de a absorbi apa din stomac si intestin.

Fa  zilnic sport

Lipsa indelungata a activitatii fizice sau repausul prelungit la pat pot duce la aparitia constipatiei. Mergi pe jos jumatate de ora dupa masa. Daca suferi de constipatie cronica, medicamentele prescrise de medic sunt cea mai buna solutie.

Incearca sa mananci la ore fixe

Alimentatia neregulata poate contribui la aparitia constipatiei.

Dimineata, bea cateva pahare de apa calda sau fierbinte - stomacul se va dilata, iar intestinul va fi stimulat.

Redu aportul alimentar de zaharuri rafinate

Zaharurile rafinate se gasesc in produsele de cofetarie si pateserie si in sucuri. O dieta bogata in zaharuri rafinate, dar saraca in vitamine, minerale, fibre si alti nutrienti, este o cauza a constipatiei. Inlocuieste alimentele bogate in zaharuri rafinate cu cerealele integrale.

Limiteaza consumul de lapte

Sfatul se aplica si pentru alte produse bogate in calciu - acestea pot contribui la aparitia constipatiei.

Redu aportul de fier

Reducerea nivelului de fier se poate realiza fie prin modificarea dietei, fie renuntand la suplimentele de fier. Fierul este o cauza frecventa a constipatiei.

Adauga usturoi in dieta ta

Usturoiul distruge bacteriile daunatoare din intestinul gros.

Constipatia in timpul sarcinii

Constipatia in timpul sarcinii

Constipatia este o problema frecventa in timpul sarcinii.
Printre cauze se numara:

  • relaxarea muschilor intestinali
  • presiunea exercitata de copil asupra intestinului gros
  • unele medicamente (suplimentele de fier si calciu)
  • modificarile hormonale care determina functionarea lenta a tractului intestinal
  • imobilizarea prelungita (repausul la pat)
  • lipsa activitatii fizice
  • aportul insuficient de fibre sau de lichide
  • alimentatia neregulata si stresul


Sugestii pentru prevenirea si tratarea constipatiei in timpul sarcinii:

  • creste aportul de fibre alimentare: cereale integrale, fructe proaspete si legume
  • bea lichide din belsug (8 pahare zilnic)
  • fa o plimbare de o jumatate de ora dupa masa
  • mananca putin si mesteca bine mancarea
  • bea cateva pahare de apa calda sau fierbinte dimineata
  • nu lua laxative sau alte medicamente decat sub supravegherea medicului

Data actualizare: 23-01-2014 | creare: 02-04-2011 | Vizite: 51599

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Constipația în timpul sarcinii
  • Constipația
  • Noi abordări terapeutice în colonul iritabil și constipația cronică idiopatică
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK