Sfaturi privind consumul de legume

Autor: ROmedic

Sfaturi privind consumul de legume
Doriti sa imbunatatiti modul in care va hraniti? Legumele sunt esentiale pentru organism.
Cum puteti sa consumati mai multe legume? Cum alegeti cele mai bune legume? Care sunt cele mai savuroase combinatii? Cum e cel mai indicat sa le plasati in alimentatia dumneavoastra?

Va raspundem la toate aceste intrebari.

Sfaturi in alegerea si prepararea  legumelor

  • Cumparati legume proaspete de sezon, deoarece costa mai putin si sunt mai gustoase.
  • Faceti o provizie de legume congelate – acestea sunt usor si rapid de preparat la cuptorul de microunde.
  • Cumparati legume usor de preparat: puteti face o salata in cateva minute din salata verde, baby carrots si rosii cherry. Legaturile de morcovi sau de telina sunt ideale pentru gustari rapide.
  • Folositi cuptorul cu microunde pentru a coace rapid legumele (de exemplu, cartofii albi sau dulci).
  • Optati pentru legumele tari, crude sau fierte usor.

Cum sa obtineti o valoare nutritiva cat mai mare

  • Alegeti legumele bogate in potasiu: cartofii dulci, cartofii albi, fasole alba, produsele din rosii (sos de tomate, suc de rosii), soia, fasole lima, dovlecel, spanac, linte, fasole boabe si mazare.
  • Sosurile sau condimentele pot adauga calorii, grasimi si sodiu legumelor.
  • Folositi ingrediente proaspete la prepararea mancarurilor pentru a reduce aportul de sodiu. Cea mai mare parte a sodiului din alimente provine din produsele fabricate industrial sau tratate.
  • Cumparati conservele de legume pe al caror ambalaj scrie „fara sare”. Cantitatea de sare pe care o adaugati este probabil cu mult mai mica decat cea din conserve

Cum includem legumele in mesele de zi cu zi

  • Serviti ca fel principal o mancare de legume, precum un sote sau o supa de legume.
  • La felul al doilea, adaugati ca garnitura  o portie de legume
  • La pranz, preparati o salata ca fel principal.  Aveti grija in privinta dressing-ului pentru salata; poate contine multe grasimi
  • O salata verde este intotdeauna potrivita pentru masa de seara
  • Adaugati morcov ras sau zucchini (dovlecel verde) la carne, tocanite, etc.
  • Adaugati legume maruntite la sosul pentru paste sau lasagna.
  • Daca va este pofta de pizza, comandati o pizza vegetariana cu garnitura din ciuperci, ardei gras, ceapa si cereti mai multe legume. Sau, de ce nu, preparați-o chiar la dumneavoastra acasa!
  • Kebabul poate deveni mai sanatos daca Adaugati legume (rosii, ciuperci, ardei gras, ceapa) la kebab.

Idei pentru un plus de savoare

  • Unele legume au un gust mai bun in amestecuri. Preparati o salata fara grasimi cu broccoli crud, ardei gras si iute, frunze de telina sau conopida.
  • Adaugati culoare salatelor cu ajutorul morcovilor, verzei rosii maruntite sau frunzelor de spanac. Consumati legume de sezon pe tot parcursul anului, pentru varietate.
  • Puteti adauga fasole sau mazare fiarta la mancarurile mixte si condimentate, precum chilli.
  • Decorati platourile cu antreuri cu legume frumos taiate
  • Pastrati un platou cu legume taiate intr-un raft de sticla din frigider. In afara de morcovi si telina, puteti pastra broccoli, castraveti, sau bucati de ardei.

Cum facem copiii sa manance mai multe legume?

  • Dati un exemplu bun copiilor mancand legume in timpul meselor sau la gustari.
  • Lasati copiii sa aleaga legumele pentru cina sau pentru salate.
  • In functie de varsta, copiii pot ajuta la cumpararea, spalarea, decojirea sau felierea legumelor.
  • Cand faceti cumparaturile, permiteti copiilor sa aleaga legume noi pentru a le incerca acasa.
  • Folositi legume feliate pentru gustarile dintre mese.
  • Copiii prefera deseori felurile de mancare servite separat. Deci, incercati sa serviti separat legumele in loc sa le amestecati.

Mai multe sfaturi pentru consumul de legume in randul copiilor, aici.

Nu uitați!
Spalati legumele inainte de a le prepara sau consuma. Frecati legumele sub jetul de apa pentru a indeparta impuritatile si bacteriile. Dupa spalare, uscati legumele.
Pastrati legumele separat de carnea cruda in timpul cumpararii, prepararii sau pastrarii lor.

Data actualizare: 10-01-2019 | creare: 05-05-2012 | Vizite: 3948

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • România, țara cu cel mai redus consum de fructe și legume din Europa
  • Legumele și fructele conservate sau congelate sunt sănătoase?
  • Cum să ieși câștigător din „războiul legumelor” cu copiii
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.